Класическата музика е изкуство, което е било и продължава да е елитарно, като това е хубаво, каза   диригентът и композитор Емил Табаков, който снощи дирижира оркестъра на Русенската опера в световната премиера на балета „Калиопа“, на който е автор на музиката. 
Елитарното изкуство е по-възвишено, по-изискано, казва големият музикант. 
„Изисква много повече познание от страна на публиката, като то почва да се възприема с много слушане на различни изпълнения. Трябва време и това е наш дълг, на музикантите, да показваме на публиката кое е стойностно, за да може тя да се развива в тази насока. Нашата задача е да показваме пътя на публиката - кое е хубаво за слушане, кое си заслужава да бъде слушано и кое е по-малко стойностно“, каза маестро Табаков. 
С натрупването на повече знания у музиканта се развива и прочитът му към дадено произведение. 
„Музикантът се развива с течение на времето. Научава много повече за музиката, след като много неща вече са минали през неговия ум. Винаги има някакви промени в интерпретацията. Човек става по-опитен, по-знаещ, знае кое е възможно да стане, кое е невъзможно. Когато е млад, музикантът си мисли, че всичко може да направи, но няма още представа кое е възможно и кое не. През различните периоди от човешкия живот по различен начин се гледа една партитура, едно произведение“, казва Емил Табаков.  
Според него в класическата музика няма импровизация, както е при джаза. 
„Импровизацията в класическата музика е повече въпрос на различна интерпретация, а не на импровизация на нотния текст. Нотният текст не може да се променя в класическата музика“, обяснява маестро Табаков. 
По думите му качественият музикален инструмент има голямо значение за изпълнението на едно произведение. 
„С хубавия инструмент се представя по-качествен звук. По тази причина струва и много по-скъпо. С лошия инструмент се необходими големи усилия, за да се извади добър звук. В същото време хубавият инструмент не свири сам - музикантът в случая е много важен. Но хубавият инструмент улеснява звуковото възпроизвеждане и доставя много по-голямо удоволствие“, казва диригентът и композитор. 
Според Емил Табаков един фестивал, за да е успешен, авторитетен и да поддържа десетилетия наред високо ниво, е нужно да има програма с произведения, които не се изпълняват целогодишно в един град. 
„Избират се произведения, които се изпълняват рядко. Те се наричат фестивални произведения. Това са по-крупни, по-трудни произведения, които действително изискват много по-добри състави и по-сериозна подготовка. Мисля, че русенският фестивал успява да задържи силна програма“, заяви маестро Емил Табаков.